Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu
Článek I.
Vymezení pojmů
- Provozovatelem internetové stránky (e-shopu) je Stillmass s.r.o., se sídlem Lieskovská cesta 468, 962 21, Lieskovec, Slovakia
- Obchodníkem je Stillmass s.r.o., se sídlem Lieskovská cesta 468, 962 21, Lieskovec, Slovakia
- Kupujícím je každý návštěvník e-shopu, který prostřednictvím e-shopu vytvořil závaznou objednávku. Pro účely zákona, zejména zákona č. 108/2024 Sb., se spotřebitelem rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti nebo povolání.
- E-shopem nebo také online trhem se rozumí počítačový systém umístěný v síti internet s veřejným přístupem, který umožňuje objednávání zboží a služeb na dálku prostřednictvím elektronického zařízení.
- Zbožím nebo službou jsou všechny produkty zveřejněné na stránkách e-shopu, které lze objednat (mají uvedenou cenu a ta není nulová).
- Kupující plně uznává elektronickou komunikaci, především prostřednictvím e-shopu, e-mailové komunikace a také telefonické komunikace, pokud je nesporné, že obchodník komunikuje s kupujícím nebo jím oprávněnou osobou.
- Na vztah mezi obchodníkem a kupujícím, který vznikl jinak než prostřednictvím elektronických zařízení na dálku a nejedná se o vztah mezi poskytovatelem služeb informační společnosti a příjemcem služeb informační společnosti, se tyto obchodní podmínky uplatní pouze v nezbytném rozsahu odpovídajícím právním předpisům a logickému uspořádání věci, pokud mezi nimi nebylo dohodnuto jinak.
- Pokud prodávající umožňuje přidávat hodnocení produktů, je povinen zajistit, aby hodnocení mohli přidávat pouze kupující, kteří si zboží skutečně zakoupili nebo použili.
Článek II.
Cena
- Všechny uvedené ceny u zboží a služeb jsou konečné, včetně 12 % DPH.
- Obchodník je vázán cenou uvedenou na stránkách e-shopu v okamžiku provedení nákupu.
Článek III.
Objednávka
- Objednávka vzniká potvrzením procesu objednávání v e-shopu výběrem zboží nebo služeb kupujícím, včetně kompletního vyplnění objednávkového formuláře a jeho odesláním obchodníkovi. Pro správné a řádné vyřízení objednávky je nutné vyplnit požadované údaje a zvolit způsob dopravy a platby za objednané zboží nebo služby.
- Odesláním objednávky kupující souhlasí s cenou objednaného zboží a služeb. Objednávka se jejím odesláním stává pro kupujícího závaznou, tedy se jedná o návrh na uzavření kupní smlouvy s obchodníkem.
- Po odeslání objednávky je kupujícímu automaticky generován a odeslán informační e-mail o doručení objednávky obchodníkovi. Tento e-mail není potvrzením objednávky dle bodu 5 tohoto článku.
- V případě, že je kupující vyzván k úhradě zálohy nebo si zvolí platbu převodem na účet, je povinen provést tuto platbu ve lhůtě stanovené dodavatelem. Pokud nebude platba včas připsána na účet dodavatele, může obchodník objednávku stornovat z důvodu nesplnění povinnosti kupujícího zaplatit předem.
- Potvrzením objednávky ze strany obchodníka vzniká kupní smlouva, kterou lze měnit nebo doplňovat pouze na základě dohody mezi kupujícím a obchodníkem, pokud zákon nestanoví jinak. Potvrzením je elektronická zpráva zaslaná na e-mail kupujícího nebo SMS zpráva na mobilní číslo uvedené v objednávce s uvedením rozsahu akceptace. Zpráva, která objednávku nepotvrzuje nebo ji výslovně odmítá, je zamítnutím objednávky.
- Pokud obchodník není schopen objednávku splnit (např. zboží není dostupné, bylo ukončeno, výrobce provedl podstatné změny, nebo v případě vyšší moci), může objednávku stornovat a informovat o tom kupujícího. Má také právo zrušit objednávku, pokud byly uvedeny nepravdivé nebo neověřitelné údaje. V případě uhrazené zálohy je povinen vrátit částku do 14 dní.
Článek IV.
Platební podmínky
- Za zboží a služby v e-shopu je možné platit následujícími způsoby:
- platba na dobírku (platíte přímo kurýrovi při převzetí zboží)
- platba převodem na náš bankovní účet – platba předem, zboží bude expedováno po přijetí peněžních prostředků na náš účet
- platba prostřednictvím platební brány GoPay
- platba na základě dárkového poukazu
- Dárkový poukaz představuje předplacený objem peněžních prostředků, které může kupující využít při nákupu, pokud má dostatek volných předplacených prostředků. Datum platnosti poukazu je uvedeno na něm. Nominální hodnotu poukazu je možné dohodnout s kupujícím.
- Příplatky za jednotlivé způsoby platby jsou uvedeny v čl. VI těchto všeobecných obchodních podmínek.
- Obchodník může kupujícímu poskytnout následující slevy:
- slevu z ceny za registraci do e-shopu,
- slevu za opakovaný nákup,
- slevu na základě jednorázového slevového kupónu,
- Poskytované slevy nelze kombinovat.
Článek VI.
Dodací podmínky
- Obchodník je povinen do 30 dnů od vytvoření objednávky zaslat kupujícímu zboží, pokud se nedohodli jinak, nebo pokud u zboží není uvedena delší dodací lhůta.
- Pokud je zboží skladem, je expedováno dle kapacitních možností v co nejkratší době.
- Pokud objednávka obsahuje více položek a část z nich není skladem, informujeme kupujícího s možností částečných dodávek.
- Spolu se zbožím je zákazníkovi zasílána faktura (daňový doklad), návod k použití a další dokumenty k produktu nebo službě od výrobce.
- Místem plnění se rozumí místo, kam je zboží doručováno.
- Dopravu ke kupujícímu zajišťuje obchodník prostřednictvím:
- kurýrní společnosti GLS General Logistics Systems Czech Republic s.r.o., IČ: 26087961
- Sídlo: Průmyslová 5619/1, 586 01 Jihlava
Článek VII.
Poplatky za přepravu, balné a možnosti plateb
Ceny za doručení balíku na území Česka účtujeme následovně:
Kurýrní společnost GLS: (Info linka GLS tel. 567 771 111 nebo na e-mailu: info@gls-czech.com)
-
- Při nákupu nad 1490 Kč: doručení ZDARMA
- Při nákupu do 1490 Kč: doručení kurýrem 88 Kč s DPH
- Při nákupu do 1490 Kč: doručení GLS Parcelshop 58 Kč s DPH
- Při nákupu do 1490 Kč: doručení GLS Balíkomat / AlzaBox 58 Kč s DPH
- Dobírka 24 Kč s DPH
Jak rychle je váš balík expedován ze skladu?
- Objednávky přijaté do 16:30 hod – jsou expedovány (připraveny, zabaleny a předány kurýrovi GLS) ještě tentýž den.
- Objednávky přijaté po 16:30 hod – budou expedovány následující pracovní den.
- Objednávky přijaté o víkendu nebo svátku – budou expedovány následující pracovní den.
Možnosti platby:
- Online prostřednictvím platební brány GoPay
- Pokud zvolíte platbu převodem na náš účet, objednávka bude odeslána až po přijetí platby. Může to trvat 1–2 pracovní dny v závislosti na zpracování banky.
Objednávku můžete uhradit převodem na náš bankovní účet:
IBAN: CZ39 2010 0000 0021 0327 9293
BIC/SWIFT: FIOBCZPP - Objednávku můžete uhradit kurýrovi v hotovosti nebo platební kartou při převzetí. Při platbě na dobírku se účtuje poplatek 24 Kč.
- Balné neúčtujeme
- Obchodník se může s kupujícím dohodnout i na jiném než výše uvedeném způsobu zasílání zboží nebo služeb, stejně tak na cenách za tyto služby.
- Obchodník může zaslat zboží, které je okamžitě dostupné, a zbytek objednávky dodat později v zákonné lhůtě, za předpokladu, že kupujícímu nebude účtováno žádné další poštovné kromě toho, které bylo zahrnuto v objednávce.
Článek VIII.
Převod vlastnického práva
- Vlastnické právo přechází z obchodníka na kupujícího okamžikem převzetí zboží od obchodníka nebo dopravce.
Článek IX.
Storno kupní smlouvy
- Stornovat objednané zboží nebo službu má kupující právo do 24 hodin od vzniku kupní smlouvy bez storno poplatku – v případě zboží vyráběného na zakázku podle specifických požadavků spotřebitele nebo určeného výhradně pro jednoho spotřebitele. Po uplynutí této lhůty již takovou objednávku nelze stornovat.
- Tímto není dotčeno právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy.
Článek X.
Právo spotřebitele vrátit zboží bez udání důvodu a poučení spotřebitele
- Spotřebitel má podle zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon“) dle ustanovení § 19 a násl. právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží nebo poskytnutí služby. V případě dodání více druhů zboží začíná lhůta běžet ode dne doručení poslední položky, pokud obchodník splnil informační povinnosti dle zákona; jinak se použije odst. 2 nebo 3 zákona. Pokud je předmětem smlouvy dodání zboží, může spotřebitel odstoupit i před jeho převzetím.
- Chce-li spotřebitel toto právo uplatnit, je povinen doručit písemné odstoupení od kupní smlouvy osobně na kontaktní adresu obchodníka nejpozději v poslední den lhůty, nebo jej odeslat poštou na adresu uvedenou v kontaktech. Odstoupení může být také doručeno prostřednictvím jiného trvalého nosiče. Po odstoupení od smlouvy je spotřebitel povinen vrátit zboží spolu s dokumentací – např. návodem, nejpozději do 14 dnů. Doporučujeme uchovat si kopii faktury a zaslat zboží doporučeně a pojištěně. Pro odstoupení použijte formulář: Odstoupení od kupní smlouvy.
- Zboží nezasílejte na dobírku – zásilka nebude převzata.
- Provozovatel e-shopu vrátí zaplacené plnění včetně nákladů na dopravu dle § 22 odst. 1 zákona č. 108/2024 Sb. do 14 dnů od doručení odstoupení, ne však dříve, než obdrží zboží zpět nebo spotřebitel prokáže jeho odeslání. To neplatí, pokud si obchodník sám zboží vyzvedne.
- Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel.
- Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na zboží a služby dle § 19 odst. 1 písm. a) až m) zákona č. 108/2024 Sb.
Poznámka k bodu 6 – mezi tyto výjimky patří např. služby, které již byly poskytnuty, zboží vyrobené na zakázku, zboží, které není možné z hygienických důvodů vrátit, pokud byl obal porušen, rychle se kazící zboží, nebo zboží s porušeným obalem (např. nahrávky, software atď.). Aktuální znění je uvedeno v příslušném zákoně.
Spotřebitel odpovídá za jakékoli snížení hodnoty zboží způsobené jeho používáním nad rámec nezbytný pro zjištění vlastností a funkčnosti.
Článek XI.
Práva a povinnosti smluvních stran
- Smluvními stranami jsou obchodník a kupující.
- Kupující je povinen:
- převzít objednané zboží (tím není dotčeno právo na odstoupení od smlouvy),
- uhradit dohodnutou cenu za zboží nebo službu obchodníkovi,
- zkontrolovat neporušenost obalu a zboží při jeho převzetí.
- Obchodník je povinen:
- dodat zboží v požadované kvalitě, množství a za dohodnutou cenu,
- zajistit, aby nabízené zboží splňovalo platné právní předpisy SR,
- přiložit nebo dodatečně zaslat všechny dokumenty k produktu, např. fakturu, reklamační formulář, návod k použití ve slovenském jazyce.
Článek XII.
Ochrana osobních údajů
- Osobní údaje jsou zpracovávány v souladu se zákonem č. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů.
- Provozovatel neposkytuje osobní údaje třetím osobám kromě zvolené přepravní společnosti nebo orgánům státní správy při kontrole, případně zpracovatelům na základě smlouvy dle zákona č. 18/2018 Sb.
- Provozovatel je povinen chránit osobní údaje před zpřístupněním neoprávněným osobám vhodnými technickými a organizačními opatřeními. Všichni zaměstnanci jsou vázáni mlčenlivostí.
- Subjekt údajů má práva dle § 19 a násl. zákona č. 18/2018 Sb., a to zejména:
- právo na informace, které jsou obsaženy v těchto podmínkách,
- právo požadovat přístup k osobním údajům – § 21,
- právo na opravu osobních údajů – § 22,
- právo na vymazání osobních údajů – § 23,
- právo na omezení zpracování – § 24,
- právo vznést námitku proti zpracování – § 27,
- právo na přenositelnost údajů,
- právo podat podnět u dozorového úřadu.
- Provozovatel od kupujícího získává následující osobní údaje: titul, jméno, příjmení, adresa, doručovací adresa, fakturační adresa, telefon, e-mail. Tyto údaje slouží k vyřízení objednávky a archivují se po dobu 10 let. Zpracování údajů probíhá za účelem vystavení faktur, dodacích listů, zajištění dopravy a účetnictví.
Heureka / Pricemania
UPOZORNĚNÍ:
- Provozovatel pověřil zprostředkovatele, kterým je provozovatel portálu heureka.sk se službou Ověřeno zákazníky – společnost Heureka Shopping, s.r.o., se sídlem Karolinská 650/1, 186 00 Praha, IČO: 02387727, / pricemania.sk se službou Hodnocení obchodu – společnost Pricemania s.r.o., se sídlem Karpatská 6, 811 05 Bratislava, IČO: 43860599, aby jménem provozovatele e-shopu jednorázově zpracovával osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, e-mail a informace o objednaném zboží za účelem hodnocení kvality nákupu. K tomuto účelu zprostředkovatel zašle zákazníkovi jednorázový e-mail s možností hodnocení.
Cookies
UPOZORNĚNÍ:
- Tyto stránky zaznamenávají vaši IP adresu, čas strávený na stránce a informace o tom, odkud přicházíte a jaký obsah procházíte. Cookies jsou textové soubory ukládané ve vašem zařízení, které slouží k měření návštěvnosti a přizpůsobení zobrazení webu. Díky nim vám můžeme nabídnout kvalitnější obsah. Některé cookies pochází od třetích stran, např. YouTube, Google apod.
- Web používá technické cookies (nezbytné pro funkčnost webu), preferenční cookies (např. jazyk), analytické cookies (chování návštěvníků) a reklamní cookies (cílená reklama). Poslední tři typy cookies lze odmítnout.
- Cookies lze kdykoli smazat nebo spravovat ve vašem prohlížeči nebo přímo na našem webu.
Informační systém e-mailový marketing
UPOZORNĚNÍ:
- Pokud kupující souhlasil se zpracováním osobních údajů pro účely e-mailového marketingu, souhlasil se zasíláním e-mailových zpráv na kontaktní adresu.
- Osobní údaje (jméno, příjmení, e-mail) budou zpracovávány po dobu pěti let. Údaje nejsou předávány třetím stranám.
- Souhlas lze kdykoli odvolat zasláním žádosti o výmaz nebo odhlášením v uživatelském účtu. Po odvolání souhlasu nebudou údaje dále používány pro marketing.
Článek XIII.
Náhrada škody při nepřevzetí zboží
- Prodávající má právo na náhradu škody (podle ustanovení § 420 a násl. občanského zákoníku), pokud si kupující objednal zboží, které nestornoval, resp. od smlouvy neodstoupil, a zároveň si toto zboží nepřevzal od dopravce, nebo si ho po výzvě prodávajícího v případě zvolení osobního odběru nepřevzal v určené lhůtě k odběru. Tímto jednáním kupující porušil svou povinnost uvedenou v čl. X bod 2 písm. a), podle které je povinen objednané zboží převzít.
- Při stanovení výše náhrady škody bere prodávající v úvahu především náklady na dopravu a s nimi související poplatky v případě zaslání zboží, náklady spojené s balením, expedicí a administrací objednávky, jakož i veškeré další náklady, které mu vznikly v souvislosti s realizací dané objednávky. Zároveň má právo účtovat si i ušlý zisk.
- Prodávající si vyhrazuje právo toto právo na náhradu škody neuplatnit nebo jej uplatnit pouze částečně.
Článek XIV.
Závěrečná ustanovení
- Obchodník si vyhrazuje právo měnit tyto obchodní a reklamační podmínky bez předchozího upozornění. Pro nákup platí podmínky uvedené v době odeslání objednávky.
- Reklamační podmínky jsou nedílnou součástí těchto VOP.
- Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se s podmínkami seznámil.
- Tyto podmínky byly vytvořeny v rámci certifikace e-shopu nakupujbezpecne.sk.
- Podmínky jsou k dispozici k nahlédnutí v sídle společnosti i na e-shopu.
- Pokud není spotřebitel spokojen s vyřízením reklamace, má právo požádat o nápravu. Pokud nebude odpovězeno do 30 dnů, může podat návrh na alternativní řešení sporu u subjektu zapsaného v seznamu vedeném MH SR: seznam subjektů. Návrh lze podat i přes platformu: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Vztahy neupravené těmito podmínkami se řídí zejména zákonem č. 40/1964 Sb., č. 108/2024 Sb., č. 18/2018 Sb., č. 22/2004 Sb., a č. 513/1991 Sb.
- Pokud kupující uzavře s obchodníkem jinou smlouvu, mají ustanovení této smlouvy přednost před VOP.
- Tyto obchodní podmínky a jejich přílohy nabývají platnosti a účinnosti 1. července 2024.
Reklamační podmínky internetového obchodu (e-shopu)
nedílná součást všeobecných obchodních podmínek
- Prodávající si vyhrazuje právo měnit a doplňovat tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky i bez předchozího upozornění kupujícího. V případě změny všeobecných obchodních podmínek nebo reklamačních podmínek se celý nákupní proces řídí těmi obchodními podmínkami, které byly platné v momentě odeslání objednávky kupujícím a které jsou dostupné na internetových stránkách prodávajícího.
- Nedílnou součástí těchto všeobecných obchodních podmínek jsou také reklamační podmínky.
- Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že si přečetl všeobecné obchodní podmínky i reklamační podmínky.
- Tyto podmínky byly vypracovány v rámci projektu certifikace e-shopu nakupujbezpecne.sk.
- Tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky jsou k dispozici v sídle společnosti k nahlédnutí kupujícím, a jsou také zveřejněny na internetové stránce e-shopu.
- Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud prodávající odpoví na žádost o nápravu zamítavě, nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má spotřebitel podle § 12 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s provozovatelem e-shopu je kterákoliv oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (odkaz), přičemž spotřebitel má právo zvolit si, na který z uvedených subjektů se obrátí. Spotřebitel může k podání návrhu na alternativní řešení sporu využít i platformu pro řešení sporů online, která je dostupná na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informace o poplatcích za návrh nalezne spotřebitel na internetových stránkách konkrétního subjektu alternativního řešení sporů.
- Pokud není ve všeobecných obchodních podmínkách nebo jejich přílohách upraveno jinak, vztahy se řídí zejména ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., zákona č. 108/2024 Sb., zákona č. 18/2018 Sb., zákona č. 22/2004 Sb. a zákona č. 513/1991 Sb.
- V případě uzavření jiné smlouvy s kupujícím s odlišnými podmínkami mají ustanovení této smlouvy přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.
- Tyto všeobecné obchodní podmínky včetně jejich nedílných součástí nabývají platnosti a účinnosti 1. července 2025.
STILL MASS, s.r.o.
Lieskovská cesta 468
962 21 Lieskovec